pátek 7. listopadu 2014

Když browsit, jedině OPEROU!!

Pamatuju dobu, kdy jsem se do "toho Internetu" připojoval přes modem a jako prohlížeč jsem používal dnes už mrtvý Netscape Navigator. To ještě neexistoval #Chrome ani #Firefox, Internet explorer se nedal používat, ale existovala první verze #OPERA prohlížeče! :-)

Já jsem teda v té době měl jiné starosti, než výběr prohlížeče, v podstatě to bylo jedno, nikdo neřešil nějaké standardy, nikdo neřešil ballot screen, nikoho nezajímalo, jak který prohlížeč vykresluje, důležité bylo se "tam dostat" a "něco si prohlídnout" :-)

Dneska surfuju na Opeře. Vyšel nový update a přidává konečně možnost spravovat záložky (úschovna zůstává) a vůbec mi přijde, že to, co bylo odstraněno z důvodu "vypadat jako Chrome", se teď pomalu vrací. Nutno podotknout,že Opera změnila za poslední dobu jádro a vůbec mi přišlo,že se všemožnýma úpravama typu smažu tohle smažu tamto, snažila vypadat a chovat se jako konkureční browser.

Záložky - neznám přehlednější rozhraní bez nutnosti instalace nějakého doplňku


Surfuje to rychle a bez problémů, ikdyž je otevřeno více záložek,je to ale trochu nenažrané, viz task manager níže


Při více otevřených záložkách je nutné počítat s nenažraností. Při 8GB paměti a i7 cpu to pak nevadí :-)


Líbí se mi zpracování prohlížeče, rychlost a plynulost. Kromě korporátních webových aplikací (plánovače, schvalovací systémy atd.) jsem nikdy neměl žádný problém až na....

Až na otevírání dokumentů z onedrive. Okamžitě po otevření excelu z onedrive mi opera spadne a už se nezvedne :-) Musím tedy restartovat celý prohlížeč. Na dokumenty z onedrive používám Chrome.. takže symbióza, ale myslím,že to tenhle problém bude v budoucnu odstraněn. Jo a tlačítko F12 pořád nefunguje!!




0 komentářů:

Okomentovat