čtvrtek 19. března 2015

Dungeon Hunter 5 - po páté ve stejné řece a přece jinak (iOS)

Přiznám se, že jsem ze série #DungeonHunter hrál pouze první díl, přesto na něj nezapomenu - v té době úžasná grafika kloubená s principy z klasických RPG udělala velký dojem. Dneska je tu pátý díl, grafika je zase o krok vpřed, ale jak je to s hratelností?

Hra nabízí od začátku spoustu možností, co dělat a když se mi podařilo proklikat se úvodníma hláškama, na co se zaměřit, nestačil jsem se divit, co vše je možné - od klasiky jako jsou SOCIAL možnosti (spojování s ostatníma hráčema, requesty atd.) po FUSION předmětů, kdy za poplatek (v interní měně) je možné vylepšovat předměty atd nebo možnost si vylepšovat si vlastní pevnost.

Takže hezky od začátku - je možné si zvolit postavu, kterou je možné vybavit ze široké škály zbraní. Každá zbraň je zaměřená na něco jiného a mám tím na mysli to, že působí "lépe" proti jinému druhu elementu z množiny - WATER, LIGHT, NATURE, DEATH, FIRE.


Před každým soubojem je hráčovi ukázáno, co by měl pro lepší výhodu použít za konkrétní ELEMENT - což je fajn a například ve vyšších obtížnostech levelů se to celkem hodí.
Po skončení boje si hráč může zvolit, jestli loot, který nasbíral prodá nebo ho využije pro vylepšení stávajícího arzénalu - z mého pohledu vynikající záležitost, ale ve vyšších levelech už FUSION zbraní a zbroje (ano, vylepšení lze provést na jakoukoliv část vybavení!) stojí dost zlaťáků.


Co se týká levelů - nic zásadního se neděje, probíhá klasika ve jménu "běhání za šipkou" a občasného dialogu s nějakou NPC. Do každé úrovně si hráč může přizvat některého ze spoluhráčů a velkou výhodou je, že spoluhráč není online a tudíž za něj hraje počítač - nutno říct,že dobře. To samé se děje i pro samotného hráče - když není aktivní, můžou si ho pozvat ostatní hráči do plnění misí, odměnou jsou pak speciální "body" nebo "karty" nevím přesně, jak to nazvat, za které se dají otevírat truhly s dalším lootem.


Zajímavou věcí je EVOLUTION výbavy, pro které je nutné sbírat speciální předměty pro vylepšení stávající výbavy - dost silně to na mě působilo jako přidávání gemů do zbroje nebo zbraní v Diablu. Nesmím opomenout Eventy, které stále přibývají a ve kterých je možné nalézt spoustu lootu, zbraní a občas také lahvičku na zdraví :-) 

To jsem řekl ty pozitivní stránky, teď nějaká negativa:
Hra je fakt težká - zejména, pokud se odemkne možnost hrát na vyšší úroveň. Během mise není možné nějakým jednoduchým způsobem healovat postavu (občas jsem narazil na flaštičku, ale fakt málo) místo toho se na heal dá použít krystal, který se musí platit za reálné peníze (20 krystalů za 2Eura tuším, heal je za 7krystalů). Pokud postava zemře, je možné buď dát Revive za 10 krystálů nebo úplně vzdát boj, ztratit loot a vrátit se do výchozí pozice - rozuměj zpátky do hradu.
Takže já už jsem tímhle stylem nakoupi asi 60krystalů - hlavně z důvodu, že jsem měl kolikrát hru rozehranou a skoro u konce se skvělým lootem a při boji s final bossem jsem prostě a jednoduše umřel :-) Otázkou je, jak dlouho to takhle půjde - není to přímo PAY TO WIN, ale svoje úskalí to má, zlaťáky se z hradu doplňují pomalu, při opravdu tužších soubojích je nutné min.1x healnout a proto je stejně nutné nějaký ten krystal zakoupit.



Takže sečteno podtrženo - skvělá hra, úžasná grafika potažmo celé audiovizuální zpracování, neskutečné množství možností co dělat a jak to dělat (přehazování zbraní, různa vedlejší kouzla atd), ALE pořád tam jsou ty poplatky a bez nich.. bez nich to podle mého názoru jde hrát, ale jen do určitého času, kdy - jak jsem už zmiňoval - dojde obtížnost tak vysoko, že se člověk nevyhne občasnému "znovunarození" ....


0 komentářů:

Okomentovat