čtvrtek 2. října 2014

Windows10 - dojmy z technical preview

Nainstaloval jsem si technical preview verzi nových #Windows10 a první dojmy jsou překvapivě velmi pozitivní.

Použil jsem zdarma použitelný a osvědčený Vmware Player - takže jsem virtualizoval, do budoucna systém ale určitě nasadím na volný desktop - jsem toho názoru, že jedině tak je poznat skutečné chování systému (akcelerovaná grafika, plné využití HW prostředků atd).

Počítač dostal 3GB paměti, dvě jádra z Core i5 procesoru a 20GB diskové kapacity. Řekněme tedy, že takový low-end. Systém se i přesto nainstaloval velmi svižně, čas spuštění jsem neměřil,ale nestačil jsem se ani zvednout ze židle :-) Což je pro mě velká změna oproti např. Windows7 (Windows8 nepoužívám a ani to nemám v plánu).

Jako první jsem si všimnul tlačítka, které simuluje nabídku "start". Dost dobrý! Vpravo jsou aplikace z Metra - dovedu si představit situaci, kdy na mám stejné aplikace tady jako na Windows Phone synchronizované přes live-id.



Co tu máme dále? Nastavení obrazovky, rozlišení, pozadí a podobné prkotiny je více méně při starém - s drobnými změnami. Co mě ale zarazilo je použití ribbonu v exploreru - viz screenshot.



Tohle už je velká paráda a moc se mi tenhle nápad líbí - dovedu si představit live úpravy windows office dokumentů přímo v exploreru a podobné, možná trochu nesmysly,ale ve finále věci, které usnadní život.



Další zajímavou "featurkou" je použití virtuálních ploch. Tento nástroj je přímo integrovaný v dolní liště, při rozkliku vidítě aktivní okna a dynamicky můžete přepínat mezi aplikacemi. Něco jako multitasking na Androidu nebo iOS. Akorát více dynamické a přijde mi takové rychlejší a použitelnější.

V systému je integrován OneDrive a opět si dovedu představit synchronizaci aplikací,dokumentů a např.citlivého obsahu do cloudu. Ačkoliv nejsem moc příznivcem ukládání dat do cloudu, tohle mi přijde při rozumném užívání jako zajímavý prostředek pro zálohu/obnovu dat nebo například nastavení aplikací.



Tlačítko PC Settings dokáže v jednotné formě zobrazit nastavení počítače od plochy po možnosti napájení, po lock-screen nebo práce s diskem - to vidím opět jako velké pozitivum, když si odmyslím nutnost rozklikávat několik menu,abych se dostal na nastavení plochy nebo nastavení co se stane při zavření víka notebooku :-)



Sečteno podtrženo se mi nové Windows10 nebo #WindowsX jak chcete - velmi líbí. Jen bych rád podoktnul, že jsem nepoužíval a používat nehodlám Windows 8, takže je možné, že jsem happy z věcí, které jsou již dávno naimplementovány. Windows 10 jsou svižné, jednoduché na používání, dovedu si je představit v byznys prostředí v kombinaci s Windows Phone a OneDrivem při například kooperaci na jednom dokumentu. Také si myslím, že dost lidí ocení návrat "tlačítka start" a takový řekněme "nádech" starých dobrých Windows7. Co myslíte?









0 komentářů:

Okomentovat