úterý 30. září 2014

Wasteland2 - první dojmy

Už to začíná - podzim. Launch nových titulů nebo pokračování je v plnym proudu. Kdo má čas na hraní, ten má žně, kdo je časově omezen - musí chtě nechtě pečlivě vybírat, do čeho investuje svůj čas(můj případ).



Prvním z "velkých" titulů tohoto podzimu a  pro někoho i roku je Wasteland2. Předchozí díl tohoto postapo eposu z rukou veteránů z Interplaye jsem nehrál. Za to jsem hrál Fallout a to jak první díl tak druhý - a byl to právě původní Wasteland, který posloužil jako inspirace pro vytvoření Falloutu - to jen pro info o pozadí, proč mě Wasteland tolik zajímá.

Jsem zvyklý už delší dobu intra her přeskakovat, ovšem tady jsem udělal vyjímku - intro Wastelandu je promakaný a dýchne na vás hutná atmosféra světa zničeného jadernou válkou. Jste členem skupiny Desert Rangers a váš hlavní cíl je chránit živé obyvatele pustiny před rozmanitou škálou nepřátel. Po kliku na NEW GAME a při vytváření postavy zjistíte, že tohle je trochu jiný kousek, než co nám servírují dnešní "hry pro všechny" - strom skillů a různých perků je velký, možnosti specializace vašich postav široké. Vytvořil jsem si 4-členou skupinu lidí - typickou mlátičkou s Brute Force počínaje Medikem konče. Začínáte doslova s holýma rukama, maximálně klackem v ruce, vyslechnete si hlavní úkol a to jít po zdroji tajemného signálu, který chytáte do vysílačky a jde se na věc. Pochopitelně po cestě se záběr side-questů rozšíří a o zábavu je tedy postaráno.


Hra má dva řekněme módy - první je na "globální" mapě, kde nepohybujete celou skupinou, ale velkým odznakem po mapě. Můžete si teoreticky vybrat, kam jít, přičemž teoreticky mám na mysli to,že jste závislý na zásobě vody(dá se doplňovat) a do velké míry na tom,kde je jaká radiace(pakliže nemáte a to ze začátku opravdu nemáte adekvátní ochranu). Dalším "módem", který se automaticky přepne při příchodu do lokace, je klasický layout s postavami, deníkem, inventářem a dalšími informacemi přičemž layout je možno customizovat. Hra je promakaná i co se týká dialogů - texty jsou napsané kolikrát s nadsázkou a je doslova radost si je číst.

Ve finále to do sebe všechno hezky zapadá. Wasteland2 je hardcore survival RPG, který nepotěší tolik grafikou, ale bohatě to kompenzuje ryzí hratelností, skvělými dialogy, zvukovou stránkou, vysokou obtížností a nutností být "neustále ve střehu". Je to přesně ten typ titulu, kde vás šipka nevodí po mapě a smrt číhá doslova za každým rohem (moje první skupina umřela na radiaci po 10min.hraní, druhou skupinu zabili nájezdníci při průchodu mapou opět po pár minutách). Pakliže jste Fallout addict nebo máte rádi postapo záležitosti podobného ražení nebo chcete prostě zkusit něco jiného, než dnešní RPG pro mainstream, Wasteland je pro vás jasná volba. Nemám co dodat.

Link na Steam - cena 40Euro

Oficiální stránky






0 komentářů:

Okomentovat