úterý 23. září 2014

Hrál jsem Train Fever

Mám hodně rád tycoon-like hry jako je Locomotion, Cities in Motion, Railroad Tycoon atd. Proto když jsem čirou náhodou narazil na simulátor vláčků #Train Fever - nemohl jsem nad koupí vůbec přemýšlet a šel jsem do toho..

oficiální screenshot ze hry


Co je nutné říct na začátek - připravte se na technickou nedokonalost a nutnost "chtít do hry proniknout". Také od hry nečekejte zázraky a druhý díl pro mě dokonalého #openttd. Když se oprostíte od těchto aspektů, čeká na vás klasické vláčkové šílenství v trochu jiném podání. Začínáte někdy v roce 1847 s kočárem a koněm (!!), stavíte zastávky, propojujete čtvrti, města, prostě klasika. Co se mi fakt líbilo je grafické zpracování(s technickými nedostatky) a procedurálně generované prostředí, které působí živým a identickým dojmem. Naopak co se mi nelíbilo je zvuková stránka hry - s vypnout muzikou je sotva slyšet, že jede kočár/vlak a hra tak působí mírně plasticky - kdyby šel zvuk ruku v ruce s grafikou, pak by hra měla úplně jiné grády a působila by věrohodněji. Za vývojem stojí mladé studio z Curychu, kde Train Fever je jejich debut a myslím, že tohle je taky potřeba brát v potaz - vytvořit něco podobného v podstatě "na koleni" je něco, do čeho se někdo jen tak nepustí!

Klady:
  • Grafika
  • Stylizace
  • Krásné modely vláčků
Zápory:
  • Nutnost po koupi patchovat a patchovat
  • Zvuk
  • Technické nedostatky, které ubírají hře na přitažlivosti
Odkazy:

0 komentářů:

Okomentovat